Design

Service design

Ontwerpen met de juiste toon voor elk klantcontact.

Om van de klant een koning te maken, is op de achtergrond vaak een gigantische organisatie nodig. Mensen moeten de juiste dingen doen. Het juiste communiceren. Met de juiste middelen. En vooral ook, op tijd. Dus planning is misschien wel de koningin van dit alles. Met maar één doel: interactie tussen gebruiker en serviceprovider waar je ‘u’ tegen zegt. Communicatie waar je niet om hebt gevraagd maar wel op zit te wachten.

Juiste plaats en moment

De Amerikaanse ontwerper en architect Charles Eames zei het al: ‘The details are not just details. They make the design.’ Energie stoppen in merkstrategie betaalt zich uit. Je bent jouw merk aan het opbouwen. Besteed dan ook voldoende tijd aan goed service design. Want jouw klanten op het juiste moment en met de perfecte boodschap bedienen, geeft je merk extra credits. Na aankoop nét even dat subtiele mailtje of uitgekiende appje. Een uitnodiging vergezeld van een handige gadget die – hoe kan het ook anders – precies van pas komt. Een slim belletje vooraf. Tips en tricks die na aanmelding op een landingspagina verder gaan dan ‘Wist u dat?’. Goed doordacht service design is misschien wel merkopbouw in het kwadraat. Ontworpen met de juiste toon voor klantcontact.

Als een Zwitsers uurwerk

De communicatiemiddelen die wij bedenken bij service design werken bij voorkeur als een militaire operatie. Pas dan gaan de details hun werk doen. Ga je klanten verbazen. Prospects verrassen. Bezoekers in de watten leggen. Met slim webdesign bijvoorbeeld zijn er al heel veel zaken optimaal te structureren. Met verraderlijk goed grafisch design breng je de benodigde belevenis op z’n plek. Het komt vervolgens allemaal aan op de aanvullende contactmomenten met je klant. De tone-of-voice en verrassing. Heerlijk voelt het, als alles op elkaar aansluit als in een Zwitsers uurwerk.

Op een presenteerblaadje

Beleving van een merk is driedimensionaal. Moet je terug kunnen vinden in werkelijk alles om je heen. In elke interactie met jouw klant. Hoe we dat doen? Oh, kom maar eens kijken.

Geïnteresseerd?

Andere Design expertises

Insights