Digital

SEO en SEA

Hele dikke vrienden met Google.

‘Ik google het wel even.’ Als je wilt dat mensen jouw producten en jouw bedrijf online gaan vinden, moet je ervoor zorgen dat jij dezelfde woorden gebruikt op jouw website als zij gebruiken tijdens het zoeken. Met SEO-optimalisatie zorg je ervoor dat je website beter vindbaar is voor nieuwe bezoekers. Overigens helpt SEA (Search Engine Advertising) je bij het vinden van die juiste woorden. Search Engine Optimization gaat overigens niet alleen over relevante SEO-content. Hoe de website technisch in elkaar steekt, speelt ook een belangrijke rol. Net als een goeie UX (‘Loop ik als bezoeker lekker door die site heen?’) en een snelle performance (‘Direct beeld bij elke klik of kan ik eerst thee gaan zetten?’).

Content

We hebben het altijd al gezegd: content is nog steeds King. En Google wordt hier met de dag slimmer in. Google indexeert namelijk inmiddels niet alleen op pagina-niveau, maar ook op delen daarvan. Maar als je een aantal interessante zoekwoorden achter elkaar plakt, heb je nog geen goede tekst. En Google kan niet voorkomen dat bezoekers de website direct weer verlaten als ze teksten tegenkomen die inhoudelijk niet kloppen, die niet inspireren, die niet aanspreken. Google rekent je er wel op af. Een extra kracht om toe te passen is neuromarketing. Bij WADM houden wij met het schrijven altijd rekening met alle denkstijlen. Zo wordt SEO nog waardevoller.

Onder een vergrootglas

Betere resultaten in de zoekmachine levert meer op aan bezoekerszijde. Meer likes, meer fans, meer verkoop, meer opdrachten, meer toekomst. De technische prestaties van de website zijn hierbij onmisbaar. Websites moeten sneller, gebruiksvriendelijker (bezoekers hebben geen geduld meer), je site moet superfit zijn. Google waardeert het als je je technische zaakjes goed op orde hebt. Je zet SEO in omdat je naast (online) adverteren – onder meer adverteren via Google Ads (SEA) – ook organisch meer bezoekers wilt genereren en een hogere conversie wilt halen. WADM levert bizar goede technische sites die met hun performance scores stuk voor stuk de perfecte bijdrage laten zien voor SEO waar je niet omheen kunt.

Google pleasen

Alles draait om conversie. De technische basis moet het uitgangspunt zijn, de site moet de perfecte UX-beleving meekrijgen, slimme linkbuilding draagt enorm bij en qua content is de aansluiting op de doelgroep mega belangrijk. Met SEO ben je voortdurend Google aan het pleasen. Maar daar krijg je wel wat voor terug.

Geïnteresseerd?

Andere Digital expertises

Insights