Moderating
Een scheidsrechter met verstand van communicatie is goud waard.
Onpartijdige checklist
Terwijl de één het heeft over ‘fuseren’ en de ander het ‘een overname’ noemt, is er altijd een vaste reeks aan onderwerpen die om oplossingen schreeuwen. Wat moeten we vertellen? Wanneer gaan we het vertellen? Wat wordt de boodschap naar de medewerkers?… (die in de wandelgangen al lang wat opgepikt hebben). Welke antwoorden kan ik geven naar de markt?… (waar het inmiddels ook al gonst van de geruchten). Tussen alle partijen in – die hun poot stijf houden voor het behoud van hun eigen kernwaarden – moet er simpelweg een onpartijdige communicatiechecklist afgewerkt worden. En daarbij houden we niet alleen rekening met alle belangen. Maar ook met alle denkstijlen.
En daarna verder
Twee partijen die samen verder gaan. Drie partijen die als één geheel verder moeten. Allemaal leuk en aardig, maar hoe gaan die heten dan? Wat wordt de business-strategie? En wat wordt hun gezamenlijke boodschap? Welke merkstrategie ga je toepassen? Nog even los van de creatieve strategie die je moet gaan volgen. Op het moment dat je samensmelt met die ander is het volgende traject al in volle gang. Of in voorbereiding. Of in ieder geval in overweging. Toch?
Tussenbeide
Zit er een fusie aan te komen? Een overname? Of een compleet nieuwe fase binnen je organisatie? En zet die situatie alle communicatie (weer) op scherp? Vraag WADM voor professionele moderating en een Whole Brain® communicatie-aanpak.
Geïnteresseerd?
Andere Human expertises
-
HBDI® profielen
Hoe we denken, is vergelijkbaar met hoe we kopen. En dat is interessant.
-
Workshops
Als je weet hoe het werkt, wordt het alleen maar leuker.
-
Sales activatie
Met een goed concept je sales team in gang zetten.
-
Onboarding
Verbinding maken en verbinding houden.
-
Recruitment
Alle energie die je stopt in de werving van nieuwe collega’s.
-
Trainingen
Wij helpen je met het vertellen van een nieuw verhaal.