Human

Recruitment

Alle energie die je stopt in de werving van nieuwe collega’s.

Indeed, Nationale vacaturebank, Monsterboard, we kennen ze allemaal. De mogelijkheid om vacatures in de spotlights te zetten. Wat je hier echter niet in de spotlights kunt zetten, is je onderscheidend vermogen. Tenzij de vacature van zichzelf uniek is, sneeuw je onder in de grijze bulk die deze platforms nu eenmaal bieden. Ook hier geldt: meer moeite doen, loont.

Werven met een verhaal

Zo kregen we het voor elkaar om voor een trotse International in de Nederlandse maakindustrie in korte tijd tientallen werknemers te vinden voor de nieuwe assemblagefabriek. Door onorthodoxe middelen toe te passen. Voor een landelijke adviesorganisatie in bouw en infra zetten we zó’n onderscheidend verhaal in de markt dat studenten bij open dagen afkwamen op de aantrekkingskracht van het verhaal. Uiteraard een verhaal dat echt waar is. Want de ultieme recruitment doe je op basis van het verhaal waar je ook je merk(en) op bouwt. Je corporate story, het verhaal van je organisatie, de enige reden dat je de dingen doet zoals je ze doet. En met dat verhaal op de achtergrond ga je werven. Of het nu een advertentie is, een online banner, LinkedIn campagne, je eigen ‘werkenbij’-website, events, bedrijvenmarkten op scholen en universiteiten, met een bus het land door als het moet. Hou vast aan je verhaal. Offline en online. Maak gebruik van de kracht van je employer branding. Zet het onderscheidend vermogen van je organisatie constant in bij de werving van nieuwe collega’s. Pas nieuwe technieken toe als het moet. Zo heeft WADM zelfs aan de wieg gestaan van CAMMIO – een award-winning cloud-based video recruitment platform.

Geen sprookje

Laat ook zien dat de boodschap niet stopt zodra de handtekening onder de arbeidsovereenkomst getekend is. Laat zien dat je wervingsverhaal geen flinterdun sprookje is maar verankerd in de cultuur van je organisatie. Je hebt inmiddels al de nodige energie gestoken in een professionele employer branding. Toch? Maak van je uitgedachte onboardingstraject een duidelijk onderdeel van je wervingscampagne. Laat aan de voorkant al zien hoe je de nieuwe collega’s verder laat kennismaken met de rest van je organisatie. Binnenhalen is één. Aan je binden is twee. Wat je namelijk niet wilt, is dat je je vers verworven collega’s – die met veel energie zijn binnengehaald – snel weer ziet vertrekken omdat de energie om ze te behouden ontbrak.

Aanpakken maar

Recruitment nodig? Stop de energie en het budget dat je voor werving ter beschikking hebt niet alleen in de juiste middelen, maar ook in de juiste aanpak.

Geïnteresseerd?

Andere Human expertises

Insights