Human

Sales activatie

Met een goed concept je sales team in gang zetten.

De beuk d’r in. Aanpakken. In gang zetten. Een beller is altijd sneller. Dat werk. Waar we bij activatie-strategie een geheel nieuw concept neerleggen om de markt een flinke disruptie mee te geven of een nieuw product te introduceren. Daar ondersteunen we met sales activatie een sales team bij de uitwerking van die strategie.

Ernaast zitten

Naast de ingenieus bedachte invulling van een conversiegerichte landingspage, DM-actie of sales-presentatie komt het succes van een activatie-strategie ook vaak aan op: bellen. Simpelweg de telefoon pakken en afspraken maken. Scoren. Los van diverse trainingen die we geven, zitten onze sales experts regelmatig naast verkopers, salesmedewerkers, of accountmanagers die afspraken willen maken. Om bijvoorbeeld dat nieuwe product te mogen toelichten bij hun prospects. Bellen – met de nodige doorvraagtechnieken – is een vak apart. Dat je heel goed kunt leren, zeker als onze experts naast je komen zitten.

Met de eer strijken

Sales activatie betekent doelen stellen. Als je zoveel producten wilt verkopen, heb je daar zoveel klanten voor nodig. Een op de zoveel zegt ‘ja’ en dus weet je hoeveel gesprekken je moet voeren. Dan weet je ook hoeveel keer je moet bellen en hoeveel mails of DM-pakketjes er vooraf nodig zijn om de rode loper uit te rollen voor jouw verhaal. Enzovoort, enzovoort. Sales activatie is vooral uren maken, lijstjes afvinken en doordouwen. En met de eer strijken. Als je de gestelde kpi’s weet te bereiken.

Om te scoren

We weten donders goed wat wij aan jullie vragen als we ondersteunen bij sales activatie. Daarom zijn we bij het traject ervoor – de activatie-strategie – enorm gedreven om een opvallend concept neer te leggen om het leven van verkopers een stuk makkelijker te maken. Om te scoren.

Geïnteresseerd?

Andere Human expertises

Insights