Activatie-strategie
Verander mind-sets en breng personeel en klanten in beweging.
Duidelijke KPI’s stellen
Met een activatie-strategie wil je in één keer of verdeeld over een aantal campagnes, de boel opschudden. Flink huishouden in de markt. En daar horen strakke afspraken bij wat ons betreft. Het aantal klantcontacten moet omhoog met percentage X. De landingspage moet een Y-aantal extra bezoekers opleveren. De productaanvragen moeten met zoveel procent stijgen. De enige manier om dat gecontroleerd te sturen en te monitoren, is door er duidelijke KPI’s aan te verbinden. In de meeste gevallen is een activatie-strategie een ondersteuning voor je sales team. En een sales team heeft ook strakke afspraken staan. Toch? Of het nu om een nieuwe productlijn gaat of een nieuwe dienstverlening die wat extra steun in de rug kan gebruiken.
Een ‘shift in mindset’
Er is in elke branche een gestage stroom aan marktcommunicatie en om die vaste brij aan uitingen te doorbreken, moet je de dingen anders aanpakken. Opvallen. Je nek uitsteken. Je nieuwe product waar je zolang aan hebt gewerkt en nu dolgraag zo snel als maar kan, wilt introduceren, ga je niet in de picture krijgen met een grijze muizenactie. Daar moet je lef voor tonen en een goed geregisseerde activatie-strategie op loslaten. Je wilt dat hoofden draaien? Dat je niet alleen iets nieuws brengt maar dat dit ook nieuws wordt? Je wilt aandacht? Je wilt de mindset op jouw product, op jouw dienst, op jouw actie? Wij adviseren dan allereerst de mindset op activatie-strategie te zetten.
Overal toegepast
Actie nodig? We hebben activatie al toegepast op onder meer inhoudelijke advisering, financiële en bancaire dienstverlening, technische producten, chemische halffabricaten, automotive, zeg het maar.
Geïnteresseerd?
Andere Strategy expertises
-
Employer branding
Maak jezelf als werkgever onweerstaanbaar voor bestaand en nieuw personeel.
-
Merkstrategie
Haal het uiterste uit je merk.
-
Content-strategie
Ontwikkel relevante content die op het juiste moment voor je werkt.
-
Digitale strategie
Gebruik technologieën die je bedrijfsprocessen verbeteren.
-
Verkoopstrategie
Verkoop meer producten of tegen een hoger tarief.
-
Creatieve strategie
Ontwikkel een strategisch merkkompas voor alle communicatie-uitingen.
-
Business strategie
Verhoog bedrijfswaarde door slimme merkproposities.