Strategy

Merkstrategie

Haal het uiterste uit je merk.

Alles is een merk. Vooral de merken die jij onder je hoede hebt en die allesbepalend zijn voor je business en je organisatie zijn de belangrijkste. Verzorg ze, vertroetel ze. Jouw merken zijn per slot van rekening de basis waarop je onderneming draait. Je onderneming is een merk. Je werkwijze is misschien een merk. Wereldwijd zien we bewijs op bewijs dat een goede merkstrategie vermogens kan opleveren en als het verkeerd wordt aangepakt killing kan zijn.

Een goed merk is meer waard

Acteer je in een (niche)markt waar je nog ‘gewoon’ producten kunt verkopen door voornamelijk alle producteigenschappen op te sommen? Koester dit. Dat duurt niet lang meer. Door wereldwijde concurrentiestrijd die steeds grootschaliger en heftiger wordt, zijn merken al een tijdje belangrijker geworden dan producten. Voor je eigen merken zorgen, is dus een vereiste. Met een professionele merkstrategie zorg je ervoor dat je merk niet alleen de concurrentie aan kan, maar ook steeds verder kan groeien in merkwaarde. En met een verhoogde merkwaarde groeit de waarde van je onderneming met je mee. Investeer in het bouwen van je merk. Een goed merk is duizend keer meer waard dan een unieke producteigenschap.

Merkbeleving én marktbeweging

Een merk moet onderscheidend zijn van de rest. Onderscheidend in hoe het zijn verhaal vertelt. Onderscheidend in hoe het eruit ziet. Hoe het acteert. Hoe het reageert. En ook, hoe het zijn boodschap Whole Brain® overbrengt, voor iedereen op de juiste manier verteld. WADM mag zich best specialist noemen in merkstrategie. We hebben een eigen werkwijze ontwikkeld om merken de bijbehorende unieke lading te geven en om die lading volgens een gestructureerd plan van aanpak ook te delen met iedereen voor wie het merk bedoeld is. Onze werkwijze BrainSells® heeft in inmiddels ruim honderd trajecten bewezen een zeer geraffineerde tool te zijn voor resultaatgerichte merkstrategie. Waar niet alleen merkbeleving aan de orde is, maar waar ook marktbeweging een vereiste is.

Het uiterste uit je merk halen

Merkstrategie – net als alle andere strategische trajecten – pakken we Whole Brain® aan en dus trappen we af met een delegatie van jouw organisatie. Goede input is goede output. We trekken alle discussies naar boven. Wat zijn de eigenschappen van jouw merk? Wat vinden jouw klanten ervan? Hoe zit het met de concurrentie? Welk voordeel biedt het jouw klant nu echt? En klopt de uitstraling dan wel? Haal het uiterste uit je merk.

Geïnteresseerd?

Andere Strategy expertises

Insights