Werk

Creatie en activatie van bandenformule Tyres-On

Client
Alliance Automotive Group
Industry
Automotive
Services
Location
Ede

Project

Alliance Automotive Group, een van de grootste leveranciers van auto-onderdelen in Europa, biedt professionele autobedrijven in de Benelux de kans om zich te profileren als bandenspecialisten. Dit initiatief wordt mogelijk gemaakt door PartsPoint, het grossiersnetwerk van Alliance Automotive Group, dat universele garages ondersteunt in hun ontwikkeling en groei.

Keywords
B2B BrandingB2B-StrategieBeeldstrategieBrainSellsBrand designBrochureBusiness-strategieBusiness-to-BusinessCopywritingCorporate IdentiteitCreatieve strategieDesign ElementenFotografieIdentiteitMerkpositioneringMerkstrategieMerkstructuurMerkwaardenRebrandingStrategische MarketingVisuele identiteit

Uitdaging

De uitdaging voor PartsPoint en deelnemende garagebedrijven is het ontwikkelen van een nieuwe bandenpropositie die richtinggevend moet zijn binnen de automotive sector. Deze propositie dient niet alleen aantrekkelijk te zijn voor de consument maar moet ook de universele garagebedrijven helpen toekomstbestendiger te worden. Hierbij is het van belang dat deze bedrijven niet alleen technische training ontvangen, maar ook worden ondersteund met een uitgebreid pakket aan promotiematerialen op lokaal en landelijk niveau.

Oplossing

Als oplossing heeft PartsPoint zich ontwikkeld tot een one-stop-shop leverancier voor garagebedrijven, met een professionele aanpak in communicatie en promotie. Er is een nieuwe bandenformule ontwikkeld onder de naam ‘Tyres-On’, geïnspireerd op de uitdrukking ‘Get your tyres on’. Deze formule wordt ondersteund met diverse promotiematerialen, zoals signing, radiocommercials, flyers, advertenties in regionale kranten, point-of-sale materiaal, online promoties, social posts en billboards langs snelwegen. Voordat deze materialen werden gelanceerd, werd ‘Tyres-On Tour’ georganiseerd om de propositie te presenteren aan geïnteresseerde garagehouders in Nederland en België.

Impact

De introductie van Tyres-On, vormgegeven en geprofileerd door WADM, heeft niet alleen geleid tot een groot aantal aanmeldingen van autobedrijven die zich als deelnemer hebben geregistreerd, maar ook tot de ondersteuning van zes bandenmerken: Continental, Delinte, Hankook, Michelin, Tyfoon en Vredestein. Deze samenwerking maakt het mogelijk voor Tyres-On om een levenslange garantie te bieden bij de aanschaf van nieuwe banden, een primeur in de markt en een krachtig statement in de promotie van de nieuwe bandenformule.

‘Met dit nieuwe bandenconcept krijgt het universele autobedrijf de mogelijkheid zich ook te profileren als specialist in banden.’

Rob Visser, Director Network van Alliance Automotive Group Benelux

Meer weten?