Werk

Rebranding voor Seatools

Client
Seatools
Industry
Lucht- & Zeevaart
Services
Location
Numansdorp

Project

Het 100% Nederlandse Seatools voorziet in complete oplossingen voor bijna elke onderwater uitdaging, met een indrukwekkend track record en high-end equipment voor een breed scala aan maritieme doeleinden. Seatools heeft met haar hightech robotic machines inmiddels het respect afgedwongen in de wereld van offshore olie en gas, baggeraars en civiele constructie. Overal ter wereld.

Keywords
Activatie-strategieAdvertisingB2B BrandingB2B-StrategieBeeldstrategieBrand designBrand ExperienceBrochureCommunicatieCommunicatieplanCorporate IdentiteitDenkstijlenGrafisch designIdentiteitImagoKernwaardenMerkpositioneringMerkstrategieMerkwaardenRebrandingStorytellingVakbeursVisuele identiteitWhole Brain

Uitdaging

‘Overal ter wereld’ mag dan kloppen. Die wereld is groot en biedt nog veel meer kansen voor Seatools. De ingetogen manier waarop er werd gecommuniceerd, doorbrak de status quo echter niet. De communicatie van Seatools moest daarom worden voorzien van meer wow-effect, meer projecten, meer avontuur, meer engineering, meer autoriteit, meer expertise, meer gepaste trots en meer uitgesproken hightech. Op het moment dat een robotic machine van Seatools over de reling van een schip, de oceaan in wordt geduwd, gaat de miljoenen kostende high tech voor het eerst het water in. De ongelooflijke technische zekerheid die hiervoor nodig is, is in de communicatie niet terug te vinden. En dat moet volledig anders.

Oplossing

‘You can trust Seatools to do it the first time right.’ Alle communicatiedragers worden gevuld met een herboren zelfvertrouwen. Het thema ‘Seaing is believing’ en bijbehorende corporate story vormen het fundament voor alle design, advertising, online en offline uitingen, de nodige borstklopperij middels casebeschrijvingen en technische whitepapers. Seatools kreeg zelfs in haar Employer branding het nodige extra vertrouwen: ‘Seatools selects its professionals based on personal qualities and trains these happy few in the required knowledge. We offer our employees a unique job. Only with unique people can we offer unique solutions.’ 

Impact

De nieuwbakken ‘hardcore technology company’ straalt meer zelfverzekerdheid uit dan ooit. Het gevolg? In de uithoeken van de wereld waar Seatools zich nog niet mocht voorstellen, gaan steeds meer deuren open. Je moet zelfverzekerd namelijk nooit verwarren met arrogant.

Geïnteresseerd?

Insights