Werk

Met nieuwe merkstrategie als dakspecialist naar ‘higher grounds’

Ondanks alle voorgaande inspanningen met sessies, creatieve geesten en strategische inzichten bleek de merkpositionering van Zoontjens nog altijd ’way off the mark’. Alle partijen die Zoontjens de afgelopen jaren inschakelde, hadden geen eenduidige en overkoepelende werkwijze om die identiteit op een creatieve manier te vertalen naar een gewenst imago. Laat staan dat deze partijen een gedetailleerd stappenplan maakten om in kaart te brengen welke boodschappen Zoontjens op welke momenten of manieren met welke middelen moest communiceren. Dé uitdaging: help Zoontjens van de schommelende positionering af.

WADM Case Zoontjens 2

Aanpak

BrainSells is een gestructureerd, Whole Brain® merkpositioneringstraject waarbij het merk – met de juiste input – de creatieve vertaalslag krijgt die het verdient. Er werd te weinig opvallend gecommuniceerd doordat producten en techniek de boventoon voerden. Hierdoor kwamen het merk en de organisatie niet of nauwelijks aan bod. Door gezamenlijk een pas op de plaats te maken en het merk weer objectief te analyseren heeft WADM Zoontjens geholpen met een duidelijke organisatie-identiteit, een hiervan afgeleid sterk merk-imago en een duidelijke communicatiestrategie. Kortom: op naar een hoger niveau qua uitstraling en storytelling. In heel Europa gebouw-architecten, projectontwikkelaars, museumdirecties en stedenbouwkundigen net zo enthousiast maken als bouwcombinaties, opzichters, dakdekkers en daktuin-ontwerpers.

WADM Case Zoontjens 1
WADM Case Zoontjens webdesign

Resultaat

De impact en inzichten van het BrainSells zijn intern heel groot. Weg frustratie en vermoeidheid van de afgelopen jaren. Het vertrouwen dat Zoontjens van een ander niveau is en dat je dan boven alles moet uitsteken, is weer terug. Ook extern. Met ‘Als de wereld toch eens twee keer zo groot was’ en het thema ‘Higher grounds’ durft Zoontjens haar verhaal weer trots van de daken te schreeuwen. In white papers, in documentatie, met animaties en op social media. Vér boven de rest van de markt, zoals hoort en past bij een Europese vooroploper.

Bekijk het resultaat

http://www.zoontjens.nl

12Medewerkers die in een BrainSells® sessie identiteit en onderscheidend vermogen blootleggen.
36Dakconcepten voor gebruik van het platte dak die Zoontjens naar een hoger niveau tillen.
WADM Case Zoontjens 14
WADM Case Zoontjens 6

‘I like the way that WADM used their BrainSells method to develop a unique branding strategy for Zoontjens. It is very satisfying to receive so many compliments from different business relations. WADM made us aim for higher grounds and made us succeed in that.’

Paul Heerkens, Managing director at Zoontjens
WADM Case Zoontjens 16
WADM Case Zoontjens 11

Meer weten?