Marktbenadering USA voor Barricaid

Project
Het Amerikaanse Intrinsic Therapeutics wijdt zich sinds de start-up in het jaar 2000 aan de ontwikkeling van een nieuw medisch implantaat. Barricaid is een baanbrekend implantaat – niet groter dan een vingertopje – ter voorkoming van terugkerende hernia. Vanuit het hoofdkantoor in Woburn, nabij Boston, en met een serieuze club aan investeerders moet Barricaid stap voor stap de wereld veroveren.
Uitdaging
Na honderden succesvolle operaties buiten de VS en een gigantische hoeveelheid verzamelde medische data en onderzoeken, geeft de FDA begin 2019 eindelijk groen licht voor The States. In een zeer behoudende branche en – paradoxaal genoeg – in het eigen land moet Barricaid zich als innovatieve ‘nieuwkomer’ gaan bewijzen. In een complex speelveld. En met ongeduldige private equity langs de lijn.





Oplossing
Ook bij Barricaid ging het om de juiste merkpositionering. Te lang en te vaak is er door Intrinsic teruggekeken op de bewijslast, gehamerd op de vele onderzoeken. Wat Barricaid miste, was een geluid over de toekomst. Een positieve boodschap voor enerzijds patiënten die hunkeren naar een pijnvrij leven en anderzijds voor alle medische stakeholders die vooral de hoge slagingskansen van Barricaid eens moeten inzien. Voor WADM de eerste BrainSells toegepast in de VS.





Impact
BrainSells zorgde voor grensverleggende inzichten bij Intrinsic Therapeutics. Vanaf dat moment wordt het duidelijk dat te veel bewijslast tegen je gebruikt wordt. En dat klinische data vooral ook real-world ervaringen nodig heeft. Patiënten aan het woord. ‘Prevention is always better than cure’. Alle mogelijke communicatietools worden zoveel mogelijk gevuld met de positieve benadering. Staat voor staat is Barricaid artsen, medische stakeholders en patiënten voor zich aan het winnen. Met ‘Never look back’ als terugkerend thema.









Geïnteresseerd?
