Werk

Nieuw websiteontwerp ter ondersteuning van het nieuwe strategische ontwerp van Nautus

Client
Nautus
Industry
Zakelijke dienstverlening
Services
Location
Amersfoort

Project

Op het moment dat je als organisatie sleutelt aan je positionering en corporate branding heeft dit consequenties voor alle middelen waarmee je communiceert. Ook je website. Voor adviesbureau Nautus uit Amersfoort was al een nieuw corporate verhaal met dito uitstraling neergelegd, door WADM. De website volgde direct daarna.

Keywords
B2B BrandingBack-End DevelopmentBeeldstrategieBrand designCorporate IdentiteitCreatieve strategieDESIGNDesign ElementenDIGITALFront-End DevelopmentGrafisch designHUMANMerkpositioneringWebsites

Uitdaging

De bezoeker diende vooral een nieuw en warm gevoel aan de website over te houden: ‘Ik wil met Nautus samenwerken. Of dit nu als nieuwe collega is of als nieuwe opdrachtgever’. De website – ‘alsjeblieft dynamischer’ – moet duidelijker naar voren brengen wat Nautus doet en waar ze in uitblinkt. De claim van autoriteit als adviseur van gemeenten op het gebied van het sociale domein, stond in de top van de wensenlijst. En ‘maak sowieso de verfrissende kracht van Nautus zichtbaar’ die bestaat uit de jonge senioriteit van de consultants; de continue interne kennisverrijking; en de eigen uitdagende werkmethodiek ‘mensgericht innoveren’ die de gebaande paden links laat liggen en nieuwe inzichten verschaft.

Oplossing

Menselijker. Warmer. Overzichtelijker. Directer. Intrigerend. Dynamischer. Dat zijn de kernwoorden waar de nieuwe website met name aan refereert. Bestaande content – interessante inhoudelijke artikelen die prima zorgde voor organisch verkeer – werd gecombineerd met nieuwe heldere overzichten van thema’s en diensten. Projecten werden anders uitgelicht. En door een matrix in de back-end werden projecten gekoppeld aan de diensten. De diensten aan de thema’s. De thema’s aan de consultants. En de consultants weer aan de projecten. Hoe je ook zoekt, je komt altijd bij de juiste info terecht. In het cms zijn alle mogelijke combinaties door Nautus zelf aan te passen en flexibel genoeg in te richten.

Impact

Het resultaat? De dynamiek van de nieuwe website valt op en wordt onderkend. De positionering gaat ook hier zijn werk doen. Nautus als ‘de nieuwe ervaring’ weet nu ook online de aandacht te trekken bij nieuw talent en bij gemeenten die nog niet bekend waren met de specialisten uit Amersfoort.

Geïnteresseerd?

Insights