Nieuwe website IFS Ultimo. Brutaler. Geheel nieuwe UX-beleving

Project
De website van Ultimo bestond inmiddels ruim 6 jaar. En in die periode is veel gebeurd. De sterke leverancier van cloud EAM software (Enterprise Asset Management) zag zijn reputatie groeien, het aantal opdrachtgevers toenemen en werd bovendien in 2022 overgenomen door het Zweedse IFS. Met een markt waar de concurrentie niet stilzit, een doelgroep die veeleisender wordt en een boodschap die door alle veranderingen scherper neergezet moest worden, werd het tijd om ook de website te vernieuwen. Met nieuwe performance, nieuwe strategische keuzes op functionaliteit en verse content die op alle dimensies zorgen voor de online prestaties die horen bij wereldspeler IFS Ultimo.
Uitdaging
De nieuwe website diende op alle fronten in het teken te staan van de groeipotentie van IFS Ultimo. Een nog meer uitgesproken story: een combinatie van een impactvol verhaal en een ****strakke visuele uitstraling. Een aanpak van de sales funnel door een slimmere rol van de website. USA en Scandinavië worden nog belangrijker en ook daar moet de website op inspelen. En ten slotte, als het om de doelgroep gaat, dient meer focus te liggen op C-level en complete DMU’s. Zeker niet alleen op de eindgebruiker. Dat vraagt om een brutalere uitstraling, een directer verhaal en een geheel nieuwe UX-beleving. Met enerzijds grafieken en infographics die de datagestuurde inzichten geven in de prestaties van de software. Met links naar whitepapers voor diepgaande analyses. Strak en gestructureerd design met interactieve elementen zodat gebruikers de informatie in hun eigen tempo kunnen verkennen. Anderzijds gebruik van getuigenissen en casestudies om een emotionele band met websitebezoekers te creëren. Met verhalen over hoe de software heeft geholpen bij het oplossen van echte problemen. Warm, mensgericht, gastvrijer en met geanimeerde afbeeldingen of virtuele rondleidingen. Met verrassende of nieuwe elementen tijdens het scrollen.




Oplossing
WADM heeft de nieuwe IFS Ultimo website gebouwd op twee onmisbare pijlers: sterke strategische structuur met bijpassende content en top notch technische back- en front end. Door Whole Brain® Thinking toe te passen, voldoet de nieuwe website aan alle strategische en inhoudelijke eisen. Door het development met cms van Statamic uit te voeren, voldoet de website zowel aan alle technische eisen als de hoogstaande UX wensen. Technisch, strategisch, inhoudelijk en visueel geoptimaliseerd. Voorzien van micro animaties, GSAP scroll effecten, diverse videoanimaties van de software, kristalheldere productpagina’s, 6-talig (inclusief Zweeds uiteraard), bijzonder gebruiksvriendelijke navigatie, herkenbare functierollen voor de doelgroepen (met handige tijdlijnen) en uitgebreide resources pagina met fijne filtering. Om er maar een paar te noemen.





Impact
IFS Ultimo heeft zich – wederom met hulp van WADM – opnieuw (online) uitgevonden. De impact is een verbluffend positieve ontvangst in de branche. En niet te vergeten een uitzinnig trots gevoel bij alle IFS Ultimo’ers. Een belangrijk deel van de 7.000 IFS’ers wereldwijd, weet nu ook waarom Ultimo destijds op het verlanglijstje stond.




Geïnteresseerd?
