PartsPoint. Nederlands grootste grossiers-netwerk

Project
PartsPoint is de nieuwe naam van het eigen grossiersnetwerk van Alliance Automotive Group Benelux (AAGB). Het grootste grossiersnetwerk van Nederland dat vanuit meer dan honderd vestigingen onderdelen en materialen levert aan garagebedrijven. PartsPoint is in 2021 ontstaan uit vier sterke merken uit de stal van AAGB: Brezan, Staadegaard, Technische Centrale en Dabeko.
Uitdaging
PartsPoint is dus ontstaan uit meerdere bedrijven. Heel verschillende bedrijven ook. Allemaal dezelfde moeder, dezelfde producten en dezelfde klanten, maar qua karakter enorm verschillend van elkaar. Met heel veel interne trots voor deze grote namen in de markt. En sentimenten rondom het opgeven van zo’n gerenommeerd merk. Een uitdaging die veel breder gaat dan alleen het communicatiedomein, maar gedegen en degelijke communicatie was zeker key.




Oplossing
WADM heeft in nauwe samenwerking met directie en topmanagement in het diepste geheim en met een lange aanloopperiode gewerkt aan het nieuwe merk. Aan de naam. Aan de propositie. Maar vooral aan draagvlak. Our ‘weapon of choice’? BrainSells. Juist vanwege dat draagvlak. De belangrijkste bijproducten van een BrainSells-traject zijn immers co-makership en vooral co-ownership. Dat, gecombineerd met een enorm commitment van de leiding van AAGB, heeft geleid tot een van de sterkste automotive merken van Europa. Dat direct werd omarmd. Extern, maar vooral eerst ook intern. BrainSells, branding en interne communicatie maakten van PartsPoint een ijzersterk merk.





Impact
AAGB realiseert met deze aanpak: * Thoughtleadership in de branche. * Intern draagvlak en een motivatie boost voor personeel. * Een fundament voor het komende decennium. * Perfecte synchronisatie marketing en sales.








Meer weten?
