User-experience- en webdesign om bewuster te beslissen bij Visma Roxit
Project
Visma Roxit is een Nederlands softwarebedrijf met bijna 250 medewerkers, dat SaaS-oplossingen levert met een uitgebreid scala aan functionaliteit aan ruim 500 klanten in Nederland. Ze is één van de toonaangevende spelers op de Nederlandse markt van cloud software voor (semi)overheden.
Door de overname van Roxit door Visma veranderde het productportfolio van Roxit. En daarmee ook meteen hun boodschap naar de markt. Visma Roxit schakelde WADM in voor de herdefinitie van hun boodschap en portfoliostrategie. Vervolgens moest dat allemaal ook in het design van de nieuwe website worden toegepast.
Aanpak
Visma Roxit wilde haar nieuwe website door in-house developers laten ontwikkelen. Voor de strategie en het design werd WADM ingeschakeld. Via meerdere sessies zijn de sales funnels en vereiste functionaliteiten bepaald. Hierna heeft WADM binnen het project de volledige functionele en visuele ontwerpen uitgevoerd. Voor de Roxit developers zijn high end stylesheets ontwikkeld waarin HTML-componenten en CSS zijn gedefinieerd.
Resultaat
In het project heeft co-creatie met de in house developers geleid tot een onderscheidende online aanwezigheid die kenmerkend is voor Visma Roxit. Er lag bij oplevering een compleet pakket aan coderingsonderdelen klaar waarop de eigen ontwikkelaars van Visma Roxit de website konden bouwen.
Bekijk het resultaat
‘WADM really helped us to work out our business strategy into a communication strategy. The team is very agile, hand-ons and knowledgable.’