Frisse corporate branding voor beursgenoteerd IT bedrijf Ctac
Project
Je maakt als onderneming verschillende levensfases mee. Ontwikkeling, groei, veranderingen in de sector, verschuivingen in concurrentie. In al die fases moet je klaar zijn om te anticiperen. En daarmee ook kritisch op jezelf zijn om te constateren dat de uitstraling van je bedrijf niet meer naadloos aansluit bij je organisatie. Ook bij IT-dienstverlener Ctac kwamen ze tot die conclusie. Gestart in 1992 en uitgegroeid tot een organisatie met 300 klanten en ruim 500 medewerkers. Deze gevestigde naam was klaar om te anticiperen.
Uitdaging
De professionals van Ctac waren te lang veel te bescheiden geweest. Onwaardig zelfs voor een beursgenoteerde onderneming (Euronext). De IT-dienstverlener uit ’s Hertogenbosch moest uit de luwte gaan stappen. Niet alleen om zich beter te onderscheiden van de rest richting bestaande en nieuwe opdrachtgevers maar zeker ook op HR vlak richting nieuw IT-talent. De wens van de board was duidelijk: het roer mag zeker om. Een flinke klus, maar met een mooie stip op de horizon. Naar opportuniteit en kansen.
Oplossing
Op korte termijn lag er een behoorlijk pakket aan uitdagingen voor WADM. Te beginnen met een duidelijke herpositionering voor Ctac als bedrijf. Niet lang daarna meteen gevolgd door een volledig nieuwe positionering voor Ctac Group. Sleutelen aan het imago voor de langere termijn, door op de korte termijn de identiteit vele malen onderscheidender neer te zetten. Werk aan de winkel voor de bewezen werkwijze BrainSells. Ctac kiest in de kern voor bewezen technologie van de marktleiders in business IT en maakt die basis sterker met hun eigen kennis en een laag van cloudapplicaties. Ctac biedt ondersteuning aan de core business van haar opdrachtgevers. Om ambities mogelijk te maken van organisaties die IT slim willen inzetten. De herpositionering brengt Ctac direct op het niveau dat in lijn is met haar eigen ambities. En de nieuwe positionering van Ctac Group ondersteunt meteen de boodschap van de zes aangesloten IT-bedrijven: At the heart of business.
Impact
Het roer is inmiddels om. Breed gedragen door de honderden medewerkers. Door het onderscheidende verhaal te trainen en alle medewerkers voortdurend ‘mee te nemen’ in hun eigen transitie. Zowel met online- als offlinemiddelen. De impact wordt – as we speak – gemaakt in alle focusmarkten. Met 100% aandacht komt die stip op de horizon met de dag dichterbij.
‘Ik kijk ernaar uit om het volgende hoofdstuk te schrijven van dit prachtige IT- en consultancybedrijf.’