Methodiek

Met BrainSells® activeren we alle denkstijlen.

BrainSells® is onze methodiek om elk communicatievraagstuk Whole Brain te benaderen. Het speelt in op vier verschillende denkstijlen die mensen gebruiken. Zo bepalen wij de koers van jouw communicatie die het beste resultaat oplevert. Het zorgt voor meer inzicht over jouw merk en betere interactie met jouw doelgroepen.

4 FASEN

Elke BrainSells-aanpak
verloopt in vier fasen

Think.

Met Think halen we onverwachte inzichten van een onderneming boven tafel. Relevante informatie over producten en diensten, over klanten, over de organisatie, over de markt en concurrenten en over online prestaties. Dat resulteert in scherpe constateringen, concrete doelstellingen en een heldere merkbelofte.

Make.

Alle inzichten vertalen we in Make op een creatieve manier naar opvallende communicatie. De tekstuele en visuele vertaling van de merkbelofte. Het levert een doeltreffend overzicht op van het creatieve concept met bijbehorende uitingen en resultaatgerichte boodschappen. Voor meer omzet, meer klanten, meer aandacht, meer begrip of meer clicks.

Do.

In fase Do bepalen we welke boodschappen en communicatie-middelen, -momenten en -plekken het grootste effect zullen hebben. Welke doelgroepen de meeste prioriteit moeten krijgen. Welke budgetten nodig zijn en welke planning we aanhouden om de communicatie-strategie succesvol uit te voeren.

Act.

Met Think, Make en Do is de communicatie-strategie compleet. Maar zonder Act is die gedoemd te mislukken. Daarom begeleiden en sturen wij onze klanten. We regisseren de communicatie van hun medewerkers, verbeteren de competenties die nodig zijn en produceren alle communicatie-tools die ze daarbij moeten gebruiken.

methodiek think
  • - 01
  • - 02
  • - 03
  • - 04
methodiek make
  • - 01
  • - 02
  • - 03
  • - 04
methodiek do
  • - 01
  • - 02
  • - 03
  • - 04
methodiek act
  • - 01
  • - 02
  • - 03
  • - 04
methodiek-think-mobile
Think.

Met Think halen we onverwachte inzichten van een onderneming boven tafel. Relevante informatie over producten en diensten, over klanten, over de organisatie, over de markt en concurrenten en over online prestaties. Dat resulteert in scherpe constateringen, concrete doelstellingen en een heldere merkbelofte.

methodiek-make-mobile
Make.

Alle inzichten vertalen we in Make op een creatieve manier naar opvallende communicatie. De tekstuele en visuele vertaling van de merkbelofte. Het levert een doeltreffend overzicht op van het creatieve concept met bijbehorende uitingen en resultaatgerichte boodschappen. Voor meer omzet, meer klanten, meer aandacht, meer begrip of meer clicks.

methodiek-do-mobile
Do.

In fase Do bepalen we welke boodschappen en communicatie-middelen, -momenten en -plekken het grootste effect zullen hebben. Welke doelgroepen de meeste prioriteit moeten krijgen. Welke budgetten nodig zijn en welke planning we aanhouden om de communicatie-strategie succesvol uit te voeren.

methodiek-act-mobile
Act.

Met Think, Make en Do is de communicatie-strategie compleet. Maar zonder Act is die gedoemd te mislukken. Daarom begeleiden en sturen wij onze klanten. We regisseren de communicatie van hun medewerkers, verbeteren de competenties die nodig zijn en produceren alle communicatie-tools die ze daarbij moeten gebruiken.

Merken die BrainSells® kozen voor hun positionering
  • client-logo-oceanco
  • client-logo-aliaxis
  • client-logo-calex
  • client-logo-ultimo
  • client-logo-rijless
  • client-logo-repsol
  • client-logo-visma-roxit
  • client-logo-zoontjens
  • client-logo-barricaid
  • client-logo-partspoint
  • client-logo-brink
  • client-logo-vetus

Gegarandeerd succes

Onze BrainSells-methodiek zorgt voor:

1
Leiding, een logische structuur en een duidelijk proces voor objectieve besluitvorming en doelgerichte conceptontwikkeling.
2
Kristalheldere strategische doelen, operationele eisen, financiële kaders en creatieve grenzen.
3
Een breed gedragen en uniform referentiepunt (borging) voor alle betrokkenen bij dit proces van merkopbouw.
4
Een duidelijk overzicht van de gekozen strategie, merkpositionering en de status van de implementatie ervan op elk willekeurig moment.
5
Een snellere definitie en implementatie van jouw beleidsplan en commerciële marketing-, merk- of communicatiestrategie.

Beproefd resultaat

8,5
Deelnemers aan een BrainSells® traject beoordelen de sessies gemiddeld met een 8,5.
90%
Negen van de tien opdrachtgevers zien na inzet van BrainSells® een positief effect op omzet, imago en/of klantenbinding.
75%
Drie op de vier medewerkers van opdrachtgevers onderkennen meer trotsheid op hun organisatie.
30/40%
Opdrachtgevers die BrainSells® toepassen op aanbestedingen ondervinden dertig tot veertig procent meer gunning.
97+
WADM heeft in 15 jaar tijd bijna honderd BrainSells® trajecten succesvol begeleid.
54%
Ruim de helft van de opdrachtgevers bevestigt een positieve bijdrage van BrainSells® aan het keuzeproces in hun bedrijfsstrategie.