Employer branding voor een koninklijke fabrikant
Project
Royal Van Beest Group, een wereldleider in de productie van hoogwaardige hijsmiddelen, onderscheidt zich door zijn internationale aanwezigheid en rijke historie sinds 1922. De merken Green Pin®, Irizar Forge, Heuer Hebetechnik en Sling Supply vertegenwoordigen het vakmanschap in de productie van essentiële hijscomponenten, vanuit vestigingen over de hele wereld.
Uitdaging
Als toonaangevend bedrijf, actief in diverse internationale markten, stond Royal Van Beest Group voor de taak om een uniform en aantrekkelijk werkgeversmerk te creëren. Een brand dat de unieke bedrijfscultuur weerspiegelt en wereldwijd talent aantrekt. De sleutel lag in het ontwikkelen van een Employer Brand dat zowel de diversiteit als de eenheid van de organisatie benadrukt.
Oplossing
WADM gebruikte haar BrainSells Employer benadering om de organisatiecultuur van Van Beest en de kernwaarden van het personeel via Whole Brain mapping inzichtelijk te krijgen. De kernwaarden en unieke bedrijfscultuur van Royal Van Beest Group werden nauwkeurig getoetst tijdens internationale sessies met werknemers uit alle vestigingslanden. De inzichten hieruit vormden de basis voor het ontwikkelen van een kernachtige EVP – Employer Value Proposition, die de waardering van medewerkers voor hun werkomgeving reflecteert. Dit werd verder versterkt met de thema ‘Your way is up’, die de kern van de internationale beeldstrategie en de communicatiecampagnes vormde.
Impact
De campagne ‘Your way is up’ manifesteerde zich als een effectieve merkbelofte en werd een leidraad voor de visuele identiteit en communicatiestrategie. Met een uitgebreide Candidate Journey Map, ontwikkeld door WADM, konden recruiters in alle landen effectief communiceren met potentiële nieuwe medewerkers. Dit zorgde voor een coherent merkverhaal en een consistente aanpak in zowel interne communicatie als wervingscampagnes. Met behulp van diverse communicatiemiddelen, waaronder advertenties, nieuwsbrieven, blogs en social media posts, weet de Royal Van Beest Group zijn positie als gewilde werkgever internationaal te versterken.
“Van Beest is hard gegroeid, vooral door overnames in het buitenland. Je wilt toch een eenheid bereiken bij die verschillende bedrijven.”