Blog - Nieuws

Who needs a sixpack? 

Oké. Voor de verandering, dit keer eens een smaakvolle blog. Een bierblog om precies te zijn. WADM heeft namelijk eigen biertjes. Met elk een eigen letter en passende naam. Hoe fantastisch is dat?

One-of-a-kind smaakbeleving

‘Bier? Hoezo bier? Wijn past toch veel beter bij jullie high end sophisticated strategische aanpak?’ We horen het jullie vragen. Ja. Jeetje. Wijn is ook lekker. En voor een vers vruchtensapje zijn we ook altijd te porren. Maar we hebben een keuze gemaakt voor bier om een aantal belangrijke redenen. Eén. Bier vinden wij gewoon lekker. Twee. We kwamen de mannen van Vet & Lazy tegen en dan haal je het niet in je hoofd om het over wijn te hebben. Drie. We zochten een smakelijke gadget om onze ‘What’s in a name’ campagne (je leest er – hier – alles over) wat meer body te geven. Vier bier. ‘White double you’, ‘Awesome brew’, ‘Daring fruity’ en ‘Mad spiced’ is de perfecte fourpack (who needs a sixpack?).

Vier magnifieke letters voor vier fabuleuze biertjes

We zijn er dus ingedoken. Letterlijk. Want urban brewery Vet & Lazy heeft zijn brouwerij in speciaalbieren gevestigd in het iconische Tropicana in Rotterdam. Het voormalige subtropische zwemparadijs aan de Maasboulevard dat destijds het nieuws niet haalde met bier. Maar nu dus wel. Een paradijs voor de bierliefhebber. Of moeten we zeggen: liefhebbert, met de natte ‘t’. We doken met het hele bureau in de Rôttûrdamse gerst-tarwe-hop cultuur van Vet & Lazy en kwamen er al gauw achter dat speciaal-bier hier extra lading krijgt. Duurzame lading. Zo werkt de brouwerij met een duurzaam productiesysteem met regenwaterfiltratie en hergebruik van energie en water. Maar die circulaire instelling bij de ‘Dik & Lui’-mannen heeft er ook voor gezorgd dat ze hun ingrediënten op verantwoorde wijze kiezen en hun afvalproducten slim verwerken. Vooral in samenwerking met partijen uit dezelfde maasstad: onder meer Rotterzwam, Heilige Boontjes, Outlander materials, Bluecity010, GroenCollect, Spireaux en Kusala. Daar heeft WADM een zwak voor en binnen no time waren er vier nieuwe biertjes geboren.

 

“We zochten een smakelijke gadget om onze
‘What’s in a name’ campagne wat meer body te geven.”

Ook eens proeven?

Bij Vet & Lazy kan je heel makkelijk een eigen bierproeverij regelen. Check – deze – maar even. Wil je specifiek de WADM specials proeven? De ‘White double you’, ‘Awesome brew’, ‘Daring fruity’ en ‘Mad spiced’? Geef ons dan een seintje. Klinken we er binnenkort een afspraak tussen. Kunnen we het naast vlierbloesem, citrus of kardemom gelijk hebben over onze laatste creatieve strategieën, het b(r)ouwen van websites of opzetten van verkoopcampagnes.

Meer weten?

Meer insights

Insights - WADM
Insights mobile - WADM

Mis nooit meer waardevolle inzichten

Verrijk jezelf met onze opinies, tips en downloads. Laat je e-mailadres achter en we houden je op de hoogte als er een nieuw artikel verschijnt.