Nieuws

Een creatief en digitaal bureau zonder ‘vaste’ naam

Wheel of fortune. What is in a name?

De communicatiespecialisten van Waal aan de Maas gaan samen met de digitale experts van Inline Digital verder als één bedrijf. Voor hun gezamenlijke internationale klanten is een nieuwe herkenbare naam nodig. Dat wordt WADM, een lettercombinatie die niet persé betekent wat je op het eerste gezicht zou denken.

What's in a name

WADM is toch gewoon een afkorting van Waal aan de Maas? Dat is zeker waar. En toch ligt het veel genuanceerder. We bedenken samen met klanten creatieve strategieën, bouwen websites, maken verkoopcampagnes, koppelen digitale platforms, noem maar op. Dan zitten we met mensen aan tafel uit Boston, Parijs, Frankfurt, Toronto of Tokyo. Aan hen is de term Waal aan de Maas lastig uit te leggen. Daar staat WADM dus ook niet (meer) voor.

Niet zomaar een afkorting

Dan vraagt iedereen zich af wat WADM wél betekent. Maar goed ook. Want dat is precies de bedoeling. We hebben afscheid genomen van één vaste naam. Er zijn heel veel verschillende betekenissen voor die letters WADM. En elke betekenis legt haarfijn uit hoe wij over creatieve en digitale communicatie denken. WADM heeft dus een diepere boodschap. We hebben meer dan vijftig verschillende betekenissen voor WADM in kaart gebracht. Met elk een eigen inzicht. Die gaan we voor stuk onthullen.

 

“We hebben afscheid genomen van één vaste naam. Er zijn heel veel verschillende betekenissen voor die letters WADM.”

Een speelse omgeving

De letters WADM zijn een symbool. De variatie in betekenis is belangrijk. Ons werk moet afwisselend zijn. Toegespitst op diverse klanten in totaal verschillende branches. Wij moeten onszelf continu aanpassen om in dat speelveld te overleven. Dat kunnen we goed door te werken met een adaptieve mix van disciplines en specialisten. Mensen die samenwerken in een speelse omgeving. Die trends volgen, elkaar uitdagen, heel slim middelen combineren, producten innoveren en creatieve concepten in de praktijk brengen. Dan kun je best afscheid nemen van één naam boven de deur.

Binnen no-time de zaal stil

We kunnen een van de vele betekenissen wel alvast verklappen. Met inzichten uit neuromarketing verbeteren wij 
de communicatie van klanten. Online en offline, intern en extern. Dat is hard nodig. Er zijn zóveel ondernemingen die een geweldig verhaal te vertellen hebben, maar dat niét doen. Ze vallen niet op en roepen dingen die hun concurrenten ook rondbazuinen. Eeuwig zonde. Want door de juiste strategie
en creatieve vertaling pakken ze gemakkelijk wél dat podium. En met een ijzersterke boodschap krijgen ze binnen no-time de zaal stil. Dat is één voorbeeld waar WADM voor staat: Win Attention, Drop Microphone.

Meer weten?

Meer insights

Mis nooit meer waardevolle inzichten

Verrijk jezelf met onze opinies, tips en downloads. Laat je e-mailadres achter en we houden je op de hoogte als er een nieuw artikel verschijnt.