Werk

Van start-up met slimme innovatie naar overname in vier jaar

Client
EIT
Industry
Gezondheid & Biotech
Services
Location
Wurmlingen, Duitsland

Project

Bij EIT, een Nederlands-Duitse onderneming van ervaren professionals in de medische wereld versnelde WADM de acceptatie in de markt van een disruptieve innovatie. De wereldwijde verkoop van een nieuw implantaat voor ruggenwervels kwam niet van de grond. Distributeurs en chirurgen meden elk risico.

Keywords
Activatie-strategieBrand designDigitale strategieHBDI profielKlantportalenMeertaligMerkstrategieMotion designOnboardingSales-activatieStorytellingTrainingenVerkoopstrategieWeb appsWebsitesWhite paperWorkshops

Aanpak

Samen met early adopters heeft WADM de sales focus verschoven van ‘tech specs’ naar medisch succes. Door ontwikkeling van een online app voor verkopers over de gehele wereld gevuld met relevante medische documenten. Zij konden die documenten eenvoudig beschikbaar maken voor chirurgen op persoonlijke websites met data mining.

Inzichten

WADM heeft het belang van first-time-right bij medische ingrepen vergroot in de merkbelofte. Een slimmere en meer succesvolle manier waarmee chirurgen hun eigen succes vergroten. Het onderscheid met die merkpositionering werd doorgevoerd in alle communicatie. Internationale verkopers werden getraind en ondersteund met campagnes die verschillende denkstijlen aanspreken.

Resultaat

WADM maakte deze innovatie een persoonlijk belang voor chirurgen in alle communicatie. Dat zorgde ten eerste voor een verdriedubbeling van de productverkopen. En daarna voor bedrijfsovername door een multinational voor een recordbedrag.

1Eén universele op maat gemaakte sales app voor alle internationale verkopers van smart spinal implants.
327%Meer verkopen van cellular titanium implants na invoering van de nieuwe communicatiestrategie.

 

‘I have always believed in the power of Whole Brain thinking, but wasn’t sure an ad agency could apply it properly. Fortunately, I was wrong.’

Hans Eekhof, founder at EIT GmbH

Meer weten?