Van start-up met slimme innovatie naar overname in vier jaar
Project
Bij EIT, een Nederlands-Duitse onderneming van ervaren professionals in de medische wereld versnelde WADM de acceptatie in de markt van een disruptieve innovatie. De wereldwijde verkoop van een nieuw implantaat voor ruggenwervels kwam niet van de grond. Distributeurs en chirurgen meden elk risico.
Aanpak
Samen met early adopters heeft WADM de sales focus verschoven van ‘tech specs’ naar medisch succes. Door ontwikkeling van een online app voor verkopers over de gehele wereld gevuld met relevante medische documenten. Zij konden die documenten eenvoudig beschikbaar maken voor chirurgen op persoonlijke websites met data mining.
Inzichten
WADM heeft het belang van first-time-right bij medische ingrepen vergroot in de merkbelofte. Een slimmere en meer succesvolle manier waarmee chirurgen hun eigen succes vergroten. Het onderscheid met die merkpositionering werd doorgevoerd in alle communicatie. Internationale verkopers werden getraind en ondersteund met campagnes die verschillende denkstijlen aanspreken.
Resultaat
WADM maakte deze innovatie een persoonlijk belang voor chirurgen in alle communicatie. Dat zorgde ten eerste voor een verdriedubbeling van de productverkopen. En daarna voor bedrijfsovername door een multinational voor een recordbedrag.
‘I have always believed in the power of Whole Brain thinking, but wasn’t sure an ad agency could apply it properly. Fortunately, I was wrong.’