Werk

Boekingsplatform voor grootste rijschool van Nederland

Client
Rijless
Industry
Onderwijs & Training
Location
Rotterdam

Project

RijLESS is een landelijk opererende rijschool met 300 eigen instructeurs. Deze instructeurs helpen jaarlijks bijna 10.000 leerlingen hun rijexamen te halen. WADM werkt al sinds 2008 voor RijLESS. Bij de grote online aanwezigheid van dit bedrijf hoort natuurlijk een bijpassende website. Vanaf het de eerste dag dat de nieuwe website van RijLess ‘live’ ging werd de conversie verdubbeld. Wat is de drijfveer achter dit succes?

Keywords
Blogs/postsContent-strategieConversieData-integratieDigitale strategieEmail marketingMobile firstOnline plannerOnline vindbaarheidOrganisch website-bezoekSEO / SEASMSUI/UX designVisuele identiteitWeb appsWeb designWebsitesWordPress

Jongeren gebruiken vooral mobiele apparaten om online te zoeken en websites te bekijken. Daarom heeft WADM gekozen voor een mobile-first benadering en de website te laten functioneren als een app. Hierbij verdwijnt de traditionele navigatiebalk en wordt deze vervangen door een menu onderaan de pagina. Dit bevordert het gebruikersgemak en verhoogt de conversie op mobiele apparaten. Ook heeft WADM een online planner geïntegreerd om direct proeflessen aan te vragen. Je hoeft alleen maar een postcode in te vullen en een tijdstip te kiezen. Vervolgens ontvang je een bevestigingsmail met alle info over de afspraak. En een dag voor aanvang ontvang je een SMS op je mobiele telefoon. Zo simpel is het.

Inzichten

De oude website van RijLESS was té zakelijk en paste niet goed bij de jongere doelgroep. Ook was er een aparte website voor mobiele apparaten wat dubbel beheer met zich meebracht. De nieuwe site moest als leadgenerator gaan dienen door een online planner in te bouwen. Hiermee kan het totaal aantal aanvragen voor proeflessen via de website worden vergroot. Er kwam veel organisch verkeer op de oude website door een interessante blog te gebruiken. In de blog-artikelen werd veel informatie gegeven over de rijlessen en het examen. Het was dus belangrijk om op de nieuwe website nóg meer rij-kennis te delen op een opvallender manier.

Resultaat

WADM heeft een nieuwe site ontwikkeld waarbij mobiel en desktop zijn geïntegreerd met behoud van de Google ranking. Een moderne, visueel aantrekkelijke website die de doelgroep meer aanspreekt en aantrekkingskracht krijgt door opvallende vlogs. De nieuwe website is zowel voor desktop als mobiel en tablet geoptimaliseerd. Met een duidelijk kenniscentrum waarin alle vragen over rijlessen en examen kunnen worden gevonden. Vanaf de eerste dag dat de nieuwe website online stond, is de conversie verdubbeld. Van 1,7% naar 3,7% om precies te zijn. Ook de online vindbaarheid van de website is vele malen beter. Het totale organische bezoekersaantal is met maar liefst 30% toegenomen.

Geïnteresseerd? Neem contact op.