Corporate website voor ondernemende groeier
Project
Sinds 2015 maakt Normec Group een indrukwekkende groei door in de Testen, Inspecteren, Certificeren en Compliance (TICC) sector. Met 57 ondernemingen in acht landen en meer dan 4.000 medewerkers, biedt Normec TICC-diensten aan in 13 verschillende branches en sectoren. De ondernemende visie van Normec, bekend als de ‘Window of Opportunities’, is een drijvende kracht achter deze expansie.
Uitdaging
De snelle groei van Normec Group vroeg om een heldere merkpositionering en een strakke merkidentiteit. Een uitdaging was het bieden van een overzichtelijk platform dat zowel de diversiteit van de divisies, diensten als de bedrijven binnen de groep weerspiegelt. Daarnaast was er een noodzaak voor een online aanwezigheid die de dynamische en ondernemende aard van Normec Group benadrukt.
Aanpak
In samenwerking met marketing- en online experts van Normec Group heeft WADM een functioneel en toekomstgericht ontwerp voor de nieuwe website gecreëerd. De site is gebouwd op een Statamic Flatfile CMS, gebruikmakend van het Laravel Framework en Tailwind CSS. Dit zorgt voor een flexibele en eenvoudig aan te passen back-end, geschikt voor content in meerdere talen van diverse ondernemingen binnen de groep.
Resultaat
De nieuwe website van Normec Group biedt een helder overzicht van de uitgebreide diensten en expertise binnen de groep. De vereenvoudigde structuur en navigatie zorgen voor een snelle en gemakkelijke toegang tot informatie, zowel voor gebruikers als zoekmachines. Dankzij de geoptimaliseerde SEO, behaald door Google Lighthouse, trekt de website een maximaal aantal bezoekers aan. Daarnaast garandeert de inzet van de nieuwste front-end technieken een up-to-date en optimaal functionerende website. Met deze aanpak presenteert Normec Group zich als een vooruitstrevende en ondernemende speler in de TICC-sector.