Werk

Creatie en introductie van internationale leaseformule

Client
Leaseprof
Industry
Automotive
Services
Location
Ede
Visuele indentiteit voor LeaseProf

Project

Alliance Automotive Group, Europa’s vooraanstaande leverancier van auto-onderdelen, heeft de LeaseProf formule overgenomen. Dit biedt universele garages de kans om erkend te worden als geautoriseerde monteurs voor lease-auto’s. Het doel is om LeaseProf in de Benelux en later in heel Europa te ontwikkelen tot een toonaangevend kwaliteitslabel voor lease-maatschappijen.

Keywords
BeeldstrategieBrainSellsBrand designCommunicatieConversieGrafisch designImagoMerk-activatieMerkpositioneringVisuele identiteit

Uitdaging

LeaseProf, onderdeel van Alliance Automotive Group, streeft naar uitbreiding in de Benelux en later heel Europa. Dit vereist een netwerk van professionele garagebedrijven die betrouwbaar onderhoud bieden aan lease-auto’s. De uitdaging is om LeaseProf als een vertrouwenwekkend en uitgebreid netwerk te positioneren voor zowel lease-rijders als lease-maatschappijen.

Uitleg concept achter het logo van LeaseProf
Design van het icoon
LeaseProf logo ontworpen door WADM

Oplossing

LeaseProf fungeert als de cruciale schakel tussen lease-rijders, lease-maatschappijen en garagebedrijven. De visuele identiteit en merkstrategie, werden met een BrainSells aanpak ontwikkeld door WADM en weerspiegelen deze rol: “Putting the P for lease”. Dit thema verenigt het gefragmenteerde aanbod van onderhoudsdiensten in één krachtig, internationaal netwerk. De Whole Brain aanpak positioneert LeaseProf als een sterk alternatief voor merkdealers.

Diverse slides met voorbeelden van hoe de nieuwe visuele identiteit toegepast kan worden
Voorbeeld van een brochure
Voorbeeld van een slide
Voorbeeld van een slide in de LeaseProf identiteit

Impact

WADM heeft effectieve communicatiemiddelen gecreëerd voor LeaseProf, gericht op verschillende stakeholders in de lease-onderhoudsmarkt. De specifieke behoeften van zakelijke rijders, wagenparkbeheerders, lease-maatschappijen en garagebedrijven worden benadrukt in diverse materialen. Dit zorgt voor heldere, overtuigende communicatie over de voordelen en voorwaarden van samenwerking op Europees niveau. Daarnaast heeft WADM strategische aanpassingen doorgevoerd om de dienstverlening aan lease-maatschappijen te optimaliseren.

Voorbeeld van een spread in de LeaseProf identiteit
TV in vergadering ruimte met daarop een titel slide van LeaseProf
Sleutelhanger voorbeeld
Email template design

‘Eén merk dat het krachtigste lease-merk in de Benelux wordt.’

‘We staan weer zichtbaar vooraan bij veranderingen in mobiliteit. Die markt verschuift van bezit naar gebruik.’

Meer weten?