Werk

Nieuwe website voor beschermer van product, plant en persoon

Client
Houweling Group
Industry
Retail & Handel
Location
Bleiswijk
Truck in de nieuwe visuele stijl van Houweling Group

Project

Houweling Group, een toonaangevende leverancier van beschermingsmiddelen voor producten, planten en personen, heeft een geschiedenis van bijna een eeuw en bedient inmiddels klanten in dertig landen. Met de recente ontwikkeling van een nieuw logo, werd het gebrek aan een duidelijke merkpositionering en visuele identiteit steeds meer zichtbaar. Dit was cruciaal om de impact van hun nieuwe website te maximaliseren.

Keywords
B2B BrandingBack-End DevelopmentBeeldstrategieBrand ExperienceConversieDesign ElementenDigitale strategieFront-End DevelopmentGrafisch designMerkpositioneringMobile firstOnline vindbaarheidWeb design

Uitdaging

De uitdaging was om een heldere merkbelofte en professionele uitstraling te ontwikkelen die past bij de status van Houweling Group als een wereldspeler. Het doel was om een uniforme en aantrekkelijke presentatie te creëren die de waarden en de diversiteit van hun aanbod belicht.

Het nieuwe kleurenpalet van de Houweling Group
Typografie stijl
Diverse screens van de website in de nieuwe visuele stijl van de Houweling Group
Componenten van de website in de nieuwe visuele stijl

Oplossing

WADM organiseerde een BrainSells® traject om de stakeholders binnen Houweling om de gemeenschappelijke drijfveer en boodschap van Houweling Group te achterhalen. Via onze Whole Brain benadering ontwikkelden we de Identity Scan voor Houweling group. De inzichten en aanbevelingen uit de BrainSells® sessies leidde tot de ontwikkeling van het thema ‘For safe keeping’, dat de kernactiviteiten van het bedrijf in bescherming en verpakking weerspiegelt.

Mobiel ontwerp van de website in de nieuwe stijl
Diverse screens van het mobiele ontwerp van de Houweling Group website

Impact

De nieuwe positionering en visuele identiteit, met nadruk op beschermende cirkels en ringen, zijn nu prominent aanwezig in alle aspecten van de bedrijfscommunicatie – van de website tot het transport. De verbeterde website navigatie en de toevoeging van professionele blauwtinten aan het kleurenpalet verhogen de uitstraling van het bedrijf. Houweling Group heeft zich hiermee gepositioneerd als een innovatief, internationaal merk en productontwikkelaar.

Voorbeeld van een brochure in de nieuwe visuele identiteit
Het webdesign gepresenteerd op een smartphone en laptop
Presentatie van het webdesign op een laptop

Meer weten?