Nieuwe website voor beschermer van product, plant en persoon
Project
Houweling Group, een toonaangevende leverancier van beschermingsmiddelen voor producten, planten en personen, heeft een geschiedenis van bijna een eeuw en bedient inmiddels klanten in dertig landen. Met de recente ontwikkeling van een nieuw logo, werd het gebrek aan een duidelijke merkpositionering en visuele identiteit steeds meer zichtbaar. Dit was cruciaal om de impact van hun nieuwe website te maximaliseren.
Uitdaging
De uitdaging was om een heldere merkbelofte en professionele uitstraling te ontwikkelen die past bij de status van Houweling Group als een wereldspeler. Het doel was om een uniforme en aantrekkelijke presentatie te creëren die de waarden en de diversiteit van hun aanbod belicht.
Oplossing
WADM organiseerde een BrainSells® traject om de stakeholders binnen Houweling om de gemeenschappelijke drijfveer en boodschap van Houweling Group te achterhalen. Via onze Whole Brain benadering ontwikkelden we de Identity Scan voor Houweling group. De inzichten en aanbevelingen uit de BrainSells® sessies leidde tot de ontwikkeling van het thema ‘For safe keeping’, dat de kernactiviteiten van het bedrijf in bescherming en verpakking weerspiegelt.
Impact
De nieuwe positionering en visuele identiteit, met nadruk op beschermende cirkels en ringen, zijn nu prominent aanwezig in alle aspecten van de bedrijfscommunicatie – van de website tot het transport. De verbeterde website navigatie en de toevoeging van professionele blauwtinten aan het kleurenpalet verhogen de uitstraling van het bedrijf. Houweling Group heeft zich hiermee gepositioneerd als een innovatief, internationaal merk en productontwikkelaar.