Werk

Retail website en store-locator met sfeerlicht voor iedereen

Inzichten

Belangrijkste uitgangspunt was het bouwen van een framework dat in de nabije toekomst gemakkelijk aan te passen zou zijn naar een webshop die retailers (bouwgroothandel en DHZ winkels) in staat stelt om het volledige Calex-assortiment via een API aan te kunnen bieden. WADM heeft het allemaal gemaakt in een WordPress omgeving en bovendien Mailchimp daarin geïntegreerd.

Aanpak

Alle Calex producten staan in een ERP-systeem. Puur vanwege het optimaliseren van de website hebben we besloten een op maat gemaakte Cloud-oplossing toe te passen. Hierin worden alle producten ’s nachts gesynchroniseerd en in cache tijdelijk opgeslagen. Zo worden de zoekmachine, het filtersysteem en de ‘auto-complete’ functies aanzienlijk sneller. Tevens bevat de zoekmachine ook autosuggesties, wat zoeken een stuk efficiënter maakt. Naast het filtersysteem voor het assortiment vind je op calex.nl ook een energiecalculator, vergelijkingstool, store-locator in Google maps en een lampen-kennisbank. Ook hier met API-koppeling.

Resultaat

De nieuwe Calex-site trekt duizenden bezoekers die na een lampkeuze eenvoudig een verkooppunt vinden. Daarnaast dient de site als online experience ruimte. Ieder jaar voeren we een campagne make-over door, waarbinnen Calex haar nieuwste producten aan de markt kan introduceren.

Bekijk het resultaat

www.calex.eu

77%Meer organisch verkeer naar de website in 2021 ten opzichte van het jaar ervoor.
49%Meer website sessies in 2021 ten opzichte van een jaar eerder en langere bezoektijd (ruim elf procent).

‘WADM is a kind team with lots of knowledge and able to explain it to me in a way that I understand it, too. You can see the passion for their work in everything they do.’

Lynne van Zanten, PR & Communication at Electro Cirkel Retail

Meer weten?