Eén naam, één visie en één merk in het hart van bouw en vastgoed
Project
Bij Brink Groep resoneerde een aantal strategische vragen. Onder de groep vielen Brink Management Advies (door WADM in 2014 begeleid in een herpositionering van het merk), Brink Financial Services en Ibis Software. Wat is de beste merkstrategie voor de groep boven die bedrijven? Wat zijn de marktuitdagingen en hoe speelt de merkstrategie hierop in? En wat betekent dit voor de positionering en lading van de drie afzonderlijke merken?
Aanpak
Intern biedt deze aanpak helderheid aan iedereen binnen Brink. Ook de collega’s van Ibis voelen zich meer dan ooit deel uitmaken van Brink (dat in de tijd van de ‘Groep’ nooit het geval was). Synergie wordt groter, wordt intern meer en meer zichtbaar en cross-selling tussen de domeinen wordt meer dan ooit ingezien en makkelijker gemaakt. Met één merk. Met één gezamenlijke uitdaging. En één gezamenlijk verhaal. ‘Het kloppend hart van bouw, infra en vastgoed’ wordt inmiddels (ook extern) met trots uitgedragen.
Resultaat
WADM adviseerde Brink middels een merkenstrategie-sessie. Conclusies: Brink is het gezamenlijke, overkoepelende, sterke merk; ‘Groep’ wordt niet meer in oude vorm gecommuniceerd; Management Advies, Financial Structures en Software worden domeinen vallend onder het merk Brink; Ibis wordt de naam voor het softwareproduct. Met nieuwe productnamen is rekening gehouden. WADM heeft een volledig nieuwe positionering ontwikkeld voor het merk Brink. En dito uitstraling.
Bekijk het resultaat
‘WADM helped us with our new brand strategy. It is a very professional organisation. The people within WADM put the client first and are flexible in realising the goals of the client.’