Branding en positionering voor Nautus

Project
Iedereen bij Nautus zet zich in voor de sociaalmaatschappelijke uitdagingen die gemeenteambtenaren elke dag het hoofd moeten bieden. Adviesbureau Nautus uit Amersfoort helpt Nederlandse gemeenten met die lastige vraagstukken en het realiseren van het juiste beleid voor succesvolle veranderingen. Het bureau bestaat 20 jaar en in die tijd heeft het een prominente plek weten in te nemen in deze specialistische nichemarkt.
Uitdaging
Maar ook in een specialistische nichemarkt kunnen veel kapers op de kust liggen en kunnen concurrenten elkaar de tent uit vechten. In de niche waar Nautus zich begeeft, gebeurt dit ook. Niet zozeer dat vechten. Maar wel veel kapers en een groeiend aantal concurrenten. En als je dan een tijdje heel hard hebt gewerkt aan je vakinhoudelijke professionaliteit en groei van de onderneming en iets minder aan je marketing, kan je zomaar die prominente plek verliezen. Het juiste verhaal vertellen en vooral ook de manier waarop was voor Nautus een uitdaging geworden.

Oplossing
De oplossing voor zo’n uitdaging biedt WADM en die heet BrainSells®. Met deze onwaarschijnlijk gestructureerde werkwijze (al meer dan 135 keer toegepast) heeft WADM niet alleen het onderscheidend vermogen van Nautus blootgelegd. Maar ook de creatieve vertaalslag in concept Whole Brain uitgewerkt waardoor het nieuwe verhaal en de nieuwe uitstraling meteen gaan leven. Claims worden rechtstreeks geverifieerd bij opdrachtgevers van Nautus en concurrenten worden geanalyseerd op hun USP’s. Het resultaat? Haarscherpe onderbouwing en kristalheldere conceptvoorstellen om die prominente plek van Nautus veilig te stellen voor de komende jaren.



Impact
WADM heeft in haar werkwijze nog een extra stap waarmee alle essentiële communicatiemiddelen worden onderbouwd en met planning en al worden verankerd voor de komende 4 jaar. Dit geeft de marketingafdeling binnen Nautus veel zekerheid en ondersteuning om de gestelde doelstellingen en KPI’s te monitoren en te behalen.


‘De gestructureerde werkwijze van WADM is een feest van herkenning aangezien we bij Nautus ook een vaste aanpak hanteren.’
Xandra de Jong, marketing manager van Nautus



Meer weten?
