Werk

Cataloguswebsite voor kleurrijke handel in chemicaliën

Inzichten

De oude website was niet responsive, trok weinig organische bezoekers en content was niet gekoppeld aan productdatabases van diverse internationale leveranciers. Productnamen, artikelnummers en samenstellingen verschilden per merk waardoor online niet kon worden gezocht op allerlei productinformatie. Er moest een website komen die volledig aansloot bij de nieuwe corporate identity, bezoekersaantallen zou ophogen en user experience, gebruiksgemak en interactie zou verbeteren. De grootste uitdaging voor WADM was om meer verkeer richting de nieuwe AAKO website te krijgen en bezoekers na zoekopdrachten op de juiste pagina te laten landen. Daar moesten verschillende technieken voor worden ingezet.

Resultaat

Organisch verkeer naar de AAKO website verbetert door zoekmachine-optimalisatie en online advertising via Google Ads en LinkedIn. Lead generation en conversie versnellen door een online sample automator. Met deze automator wordt een sample-aanvraag sneller en volledig geautomatiseerd uitgevoerd. Het complete proces daarvan is in kaart gebracht met service design workshops. De communicatie bij aanvragen, navragen, offertes, levering en after sales is aangepast, inclusief WhatsApp berichten. De website profiteert van een slimme zoekbalk voor producten door koppeling aan meerdere productdatabases. De zoekbalk herkent productnamen en internationale standaard-omschrijvingen van chemicaliën. Een digitale transformatie die twee jaar in beslag nam en dagelijks blijft veranderen en verbeteren.

Bekijk het resultaat

www.aako.nl

1191Slim en snel zoeken in meer dan duizend chemische producten en productcodes.
93/100Performance score van de desktop versie van de website volgens Google Lighthouse.

‘WADM is a very creative and supportive agency. Reliable and works within agreed timeframe.’

Frits Cremer Eindhoven, Vice managing director at AAKO

Meer weten?