Werk

Corporate website voor fundament in de bouw

Aanpak

Met zo’n nieuw grondgebied, moest er een tweetalige website worden ontworpen en ontwikkeld. Voornamelijk om het grote tekort aan personeel op te vullen. Een website die het werven van nieuwe medewerkers als hoge prioriteit heeft. Maar ook wat betreft het bestaande personeel moest er iets veranderen. Die moesten weer trots worden, op hun organisatie. De uitdaging zat ‘m in het feit dat Cementbouw uit vier onderdelen bestaat. Betonmortel, Bindmiddelen, Zand & Grind en Recycling. Die opereerden allemaal vrijwel afzonderlijk van elkaar. Samen met WADM werd dit tot één geheel gebracht. Al die onderdelen bleven een eigen identiteit behouden. Maar het werd wel één Cementbouw.

Inzichten

Een aantal belangrijke veranderingen op de nieuwe website voerden we door. Om die nieuwe werknemers aan te trekken, was een goede ‘werken bij’-pagina een must. Eentje waar alle vacatures duidelijk werden weergegeven. En de enorme hoeveelheid downloadbare bestanden, die moesten op overzichtelijke wijze een plekje krijgen. Alle documenten zoals verklaringen, certificaten en overeenkomsten kregen een eigen pagina. Op gestructureerde en heldere wijze.

Resultaat

Dat resulteerde in een volledig vernieuwde website, die naadloos aansloot bij het Cementbouw anno 2019. Die belangrijke veranderingen zijn succesvol doorgevoerd, maar daarnaast is visueel gezien ook hard aan de weg getimmerd. Wat de ‘werken bij’-pagina betreft: sinds de livegang is het aantal open vacatures met 25% teruggebracht. En het bestaande personeel? De trots is terug.

Bekijk het resultaat

www.cementbouw.nl

10Kiwa geeft tien gouden CSC-certificaten aan betonmortelcentrales van Cementbouw.
1Alle vestigingen van Cementbouw zijn daardoor koploper in duurzaam produceren van beton.

‘Bij een nieuwe ‘look’ hoort natuurlijk ook een nieuwe website. Nu is bij Cementbouw alleen de kleur van ons product grijs.’

Arlette Hauzer, Marketing & Communicatie Manager bij Cementbouw

Meer weten?