Werk

Website en online campagne voor orthopedische kliniek

Client
Spine Center Amsterdam
Industry
Gezondheid & Biotech
Location
Amsterdam

Project

Spine Center Amsterdam, gevestigd in ACIBADEM International Medical Center, is een medisch centrum waar chirurgen en experts samenwerken op het gebied van rugaandoeningen. Patiënten zijn in de bekwame handen van het chirurgisch team of de diverse experts uit hun zorgnetwerk. Dankzij het zeer brede aanbod aan opties en ingrepen worden nationale en internationale specialisten en ook patiënten uit het buitenland hier naartoe doorverwezen.

Keywords
Digitale strategieGoogle AdsLead generationOnline marketingOnline toolingOnline vindbaarheidOrganisch website-bezoekUI/UX designWeb designWebsites

Inzichten

In het speelveld van huisartsen, sportscholen, fysiotherapeuten, chiropractors, manueel therapeuten, ziekenhuizen, klinieken, rugcentra, werkgevers en zorgverzekeraars, moet de patiënt zich een weg banen naar uiteindelijk een pijnloze rug. In veel gevallen een immense opgave met pijnlijke tegenvallers en teleurstellingen. In dat speelveld is het aan Spine Center Amsterdam om verlichting te brengen. Met verlichting van de pijn als hoofddoel. Maar hoe komt de patiënt, met al die afleidingen onderweg, uit bij Spine Center Amsterdam? Daar is niet alleen de perfecte ‘branding’ en digitale strategie voor nodig. Ook een goede online marketingstrategie speelt hier een grote rol.

Aanpak

Mensen met rugklachten zijn online op zoek naar antwoorden. Antwoorden op hun klachten of om zich op een specialist te oriënteren. Daarom heeft WADM website vooral ingericht als online consult met begrijpelijke content. Bezoekers die de klachtherkenner gebruiken, worden handig door de site geleid. Vervolgens kan men online een persoonlijke diagnose boeken bij een medisch specialist. De specialisten hebben we benaderbaar gemaakt door hun cv’s uitgebreid en met een persoonlijke touch te publiceren.

Resultaat

Met de nieuwe site, actieve Adwords campagnes en social media strategie is het aantal patiënten verdubbeld in twee jaar tijd. Hier moest het personeelsbestand ook worden uitgebreid. We optimaliseren continu de website en optimaliseren alle lopende online campagnes en social posts.

Bekijk het resultaat

www.spinecenter.amsterdam

57%Meer online bezoekers na lancering van de nieuwe website en juiste keywords in Google Ads campagnes. 
-48%De kosten per klik in de zoekresultaten van Google zijn bijna de helft minder door SEO en SEA. 

‘Eén op de vijf rugklachten is niet operabel. Daarom hebben we een breed aanbod aan opties en ingrepen. En sturen we niemand weg. Voor iedereen hebben wij de beste vervolgstap. We kunnen niet altijd opereren, maar wij helpen altijd verder.’

Dr. Steven van Gaalen, hoofd wervelkolomchirurgie bij Spine Center Amsterdam

Meer weten?