Digital

PIM

Eenduidige productinfo. Lagere kosten. Hogere online conversies.

Veel organisaties hebben hun primaire productinformatie opgeslagen in het ERP systeem. Terwijl een Product Information Management systeem (PIM) een stuk gebruiksvriendelijker is. Speciaal bedoeld om te vullen met alle productinfo die je maar kunt bedenken. ERP is vanuit een administratieve gedachte neergezet, PIM vanuit een marketingoogpunt. Onmisbaar als je veel producten hebt waarvan je de data automatisch wilt sturen naar je webshop, marketplaces of naar het POS-systeem van je fysieke winkels.

Marketingtool

De afkorting van PIM had net zo goed voor ‘Product Information Marketingtool’ kunnen staan. Want daar is zo’n systeem heel goed in. Een PIM kan je flexibel inrichten en is specifiek gemaakt voor het beheren van gedetailleerde productinformatie in bijvoorbeeld verschillende talen. Als jouw bedrijf meerdere internationale vestigingen heeft die allemaal gebruik maken van dezelfde productinformatie, dan is PIM de oplossing. Een PIM biedt geavanceerde functionaliteiten voor het productinformatie-management. Het stuurt via koppelingen automatisch productinformatie naar je e-commerce omgeving. Een PIM zorgt ervoor dat je externe retailers en marketplaces – als Amazon en bol.com – sneller kan voorzien van de juiste productinformatie en productafbeeldingen.

Eén plek voor alles

Puzzel je met de beheersbaarheid van al jouw data? Is de productinformatie te veel versnipperd? Kost het zeeën van tijd om de juiste productdata te verzamelen voor interne en externe partijen die hiermee aan de slag moeten? Zit er inconsistentie in de productinformatie verspreid over diverse platforms? We kunnen je alles vertellen over PIM. Alle relevante productinfo op één plek waar iedereen van jouw organisatie bij kan en die je geheel geautomatiseerd kunt doorzetten naar commerciële partijen. Marketingdata zoals productomschrijvingen en adviesverkoopprijzen. Mediabestanden als foto’s en video’s. Technische data zoals afmetingen en energielabels. Gebruikersdata met beoordelingen. Jouw complete productinformatie. Van alle producten. Op één plek. In één systeem.

Lagere kosten, hogere conversie

Sneller vinden en bewerken van informatie. Consistentie. Efficiency. Het brengt interne kosten omlaag. En extern creëer je verbeterde zoekfunctionaliteiten (SEO) en ligt cross-selling binnen handbereik.

Geïnteresseerd?

Andere Digital expertises

Insights