Strategy

Creatieve strategie

Ontwikkel een strategisch merkkompas voor alle communicatie-uitingen.

Het verhaal vertellen van je organisatie doe je niet alleen met woorden. Gelukkig niet. Want dan zou je de helft van je doelgroep overslaan. Wat je wilt overbrengen naar de markt moet ook met de juiste afstemming van beeld, kleur, geluid gebeuren. Alle zintuigen optimaal benutten. Iets met een plank en anders misslaan. Eén beeld zegt soms toch meer dan duizend woorden? Precies. Met merkstrategie zetten we jouw merk op exact de juiste plek voor de juiste merkbeleving. Met creatieve strategie gaan we die merkbeleving op bijpassende wijze vullen.

Beoordeeld op je uiterlijk

Die doelgroep van je heeft in eerste instantie helemaal geen tijd om jouw verhaal aan te horen. Laat staan te lezen. ‘Ze’ hebben wel wat anders te doen. In fracties van een seconde word je als eerste beoordeeld op je uiterlijk. Niets menselijks is ons vreemd, zullen we maar zeggen. Maar dat betekent wel dat die eerste milliseconde van levensbelang is voor je. Is het design dat je gebruikt van nu of nog uit de jaren tachtig? Ga je de boodschap overbrengen met de beelden die je nu toepast? Helpt het huidige lettertype? Werken de kleuren mee of staan ze haaks op je boodschap? Zou je willen weten hoeveel potentiële klanten afhaken na het zien van je uiterlijk vertoon? Best interessant hoor.

Overal doorvoeren

Heb je de juiste smoel, het meest bijpassende uiterlijk eenmaal te pakken dan moet je door. Overal doortrekken. Overal in doorvoeren. In alle communicatiemiddelen toepassen. Klinkt simpel. In de praktijk vaak best een uitdaging. Misschien heb je tientallen vestigingen door heel het land die allemaal moeten gaan voldoen aan de nieuwe creatieve invulling. Of je hebt een internationale opgave. Een digitale bijvoorbeeld. Het zou zomaar kunnen dat je de websites van al jouw aangesloten internationale vestigingen niet in eigen beheer hebt. En er dus allemaal anders uitzien. Tja, daar gaat je internationale uitstraling. Ook daarvoor is een creatieve strategie zeer welkom. Als je wilt weten hoe we bijvoorbeeld bovenstaande uitdagingen hebben aangepakt, moet je ons maar een seintje geven.

Creativiteit betaalt zich uit

Soms moet je praten als Brugman wanneer je de rugdekking niet hebt van een overtuigende vormgeving. Ja, woorden zijn belangrijk. Dat weten wij als geen ander. Maar met de meest optimale creatieve strategie krijg je ook de kans om ze te vertellen.

Geïnteresseerd?

Andere Strategy expertises

Insights