Strategy

Verkoopstrategie

Verkoop meer producten of tegen een hoger tarief.

Of je nu drijft op de verkoopkracht van je webshop of op de soepele souplesse van je wereldwijde verkoopteam, een verkoopstrategie mag nooit ontbreken. Je wilt namelijk altijd meer verkopen. De vraag is alleen: Hoe? Zit er nog rek in de markt om meer van jouw producten te verkopen? Zou je het product – of je dienstverlening uiteraard – misschien duurder kunnen verkopen? En leent de huidige uitstraling zich daar wel voor of moet de merkstrategie hiervoor flink op de schop? Verkoopstrategie is de ultieme mix van marketing en sales.

Ruimte om te groeien

Als er nog voldoende ruimte is om je product in hogere volumes weg te zetten, moet je alle middelen die je daarvoor nodig hebt naar je toe halen. De verschillende media inzetten. Campagne voeren. Van de daken schreeuwen (denk aan de juiste content). Online afstemmen op offline. Zorgen dat je sales team de middelen heeft om het verhaal te kunnen vertellen. Ook als ze aan de andere kant van de wereld zitten. Met een doordachte sales-app kan je je hele team voorzien van de nodige ondersteuning. Hebben je mensen training nodig? Vaak helpt het om het sales team stap voor stap door het grotere verhaal van je organisatie te loodsen. De corporate story in te prenten. Die trainingen geven we regelmatig omdat het meteen zijn vruchten afwerpt. Groeien in verkoop door de onderbouwing overtuigender te brengen.

Verkopen van meerwaarde

Die overtuiging heb je ook nodig om uit te leggen waarom jouw product duurder is dan dat van de concurrent. ‘Dat zie je toch aan de kwaliteit’ is meestal niet genoeg. De meerwaarde zit ‘m vaak in een heel pakket aan kernmerken. Eigenschappen van je product, van je organisatie, van je mensen, van je service design, van je locatie wellicht, van je marktbenadering. Van je hele verhaal. Daarom is het altijd goed om je verkoopstrategie regelmatig naast je merkstrategie en je creatieve strategie te leggen. Uitleggen waarom jouw product meer kost, wordt een stuk makkelijker als je beter hebt nagedacht over je verhaal. Misschien heb je geen aparte salesmensen in dienst maar ligt de verkoop van jouw projecten op de schouders van je consultants. Vanuit de inhoud verkopen is een vak apart. We weten er alles van. We geven zelfs speciale workshops om de verkoopcompetentie te verbeteren.

Samen afstemmen

Jouw producten verbeteren is meestal niet aan ons. Jou helpen met het verbeteren van je verkoop wel. Verkoop nodig? Daarvoor stemmen we meerdere strategieën op elkaar af. Samen met jou.

Geïnteresseerd?

Andere Strategy expertises

Gerelateerde Insights