Employer branding
Maak jezelf als werkgever onweerstaanbaar voor bestaand en nieuw personeel.
Communicatie met duurzaam perspectief
Er bestaat geen kritischer doelgroep om je HR strategie – of Employer branding – te beoordelen dan je eigen mensen. Zij zitten er per slot van rekening met hun neus bovenop. Zij zijn bovendien ook de beste ambassadeurs voor je organisatie als je een echt, waarheidsgetrouw en inspirerend verhaal te vertellen hebt. Met employer branding pas je continu de wetten van merkstrategie toe maar dan speciaal op HR vlak. Ook hier gaat het om merkbeleving. Met jouw organisatie in de hoofdrol. In de organisatiecultuur, in je pand of je vestigingen, in de wijze waarop je onderlinge connecties onderhoudt, in de manier waarop je intern communiceert, in alles moet het verhaal dat je organisatie onderscheidend maakt, terugkomen. Dat biedt duurzaam perspectief aan je mensen én aan je organisatie.
Werving, onboarding en reboarding
Voor de werving van nieuwe mensen geldt hetzelfde. Blijf heel consequent datzelfde eigen verhaal vertellen dat je als organisatie uniek maakt. Je organisatie als merk. En draag vanaf het eerste contact met je nieuwe collega dat verhaal voortdurend uit. In je recruitment campagne maar ook tijdens je onboarding programma. Wat moet een nieuwe collega allemaal weten om zich zo snel mogelijk thuis te voelen? Geef je interne HR procedures en stappenplan hun eigen communicatiemiddelen. Zorg ervoor dat je nieuwe collega zo snel mogelijk een bevestiging krijgt dat hij of zij de juiste keuze heeft gemaakt. Bij reboarding – na een lange periode van thuiswerken weer vaker op kantoor – kunnen we je een vergelijkbare HR strategie aanbevelen.
HR en merkstrategie
In de praktijk wordt er niet altijd bij stilgestaan, maar vanuit HR is er een legio aan kansen om je merkbeleving optimaal vorm te geven. En een sterk merk trekt talentvolle mensen aan.
Geïnteresseerd?
Andere Strategy expertises
-
Merkstrategie
Haal het uiterste uit je merk.
-
Content-strategie
Ontwikkel relevante content die op het juiste moment voor je werkt.
-
Digitale strategie
Gebruik technologieën die je bedrijfsprocessen verbeteren.
-
Activatie-strategie
Verander mind-sets en breng personeel en klanten in beweging.
-
Verkoopstrategie
Verkoop meer producten of tegen een hoger tarief.
-
Creatieve strategie
Ontwikkel een strategisch merkkompas voor alle communicatie-uitingen.
-
Business strategie
Verhoog bedrijfswaarde door slimme merkproposities.